Friday, July 15, 2011

Blog Yang Menyakitkan Hati

Hai, nama saya Ayeemon. Pada suatu malam yang sunyi, sedang mood saya baik untuk berblogwalking, saya terjah sebuah blog yang bernama Aku Memang Serabot. Sebaik sahaja saya masuk blognya, saya dikejutkan dengan...

content warning punya page. Bukan blog lucah kot. Saya tekan butang OREN. [CUBA CHECK KORANG PUNYA]


Kemudian, opocot mak kau! Ada popup suruh isi nama. Baiklah, saya isi.


Oh mak guard (omg)! Ada ucapan. Hehe terima kasih awak. Phuih!


Selang 0.001 saat saya dikejutkan lagi dengan lagu jiwang. Errmmm.


Tiba-tiba lappy saya jadi lag. Rupanya ada flash widget kat tepi. Takpe, sabar.


Alamak tulisan post dia. Font taik + kaler taik. Jangan lah macam ni awak.


Takpe, saya bersabar. Saya dah baca. Nak komen pulak. Alamak captcha. [CUBA CHECK KORANG PUNYA]


Ayeemon tak dapat bersabar lagi, lantas meletup
Luahkan perasaan marah korang di FUUUBOOK.COM

Ingat kawan-kawan, tak semua orang sesabar Ayeemon. Kalau aku dah meletop tang nombor 2 dah. Hehe. Aku tahu, mesti akan ada yang cakap "blog aku, suka hati aku lah". Okay, fine. Kalau kau tak suruh orang singgah blog kau, then it is okay. Tapi kalau sebaliknya, ketahuilah korang bahawa itu semua annoying. Tak tipu punya. Ramai orang tak suka, percayalah.

Biasanya benda ni blogger baru, mostly perempuan yang suka buat. Dah banyak kali memory laptop aku dump bila buka blog-blog camni. Sabar je lah. Untuk blog perempuan, sila contohi blog Fatin Liyana sebab blog dia amat simple dan kemas. Dia ambil berat pasal loading blog dia, berat ke tak. Dia jaga hati pembaca.

Aku dah buang 2 iklan aku. Dulu 6, sekarang 4 je. Sebab takut blog ni berat. Harapnya, blog ni tak terlalu berat untuk korang. Inilah yang terbaik yang boleh aku buat. Nanti-nanti aku bagi tips gila punya detail untuk blogger baru! :)

P/S: Maaf ya ada word "romen" tu. Entri ni dah lama aku buat. Malas nak edit. Haha



Comments
151 Comments

151 Kokokan Suci:

Atia_gadismelayu said...

paling tak suka tang autoplay music tue.. dhla guna berukband jer.. adoyai..

Lin said...

betul. memang serabut ahh.kalau aku, time kuar pop up tu aku dah klik X dah.
bukannya datang rumah orang nak welcome2. haha

nadhirah. said...

ayeem, kalau theme blog tu pink je, annoying tak ?

kotak bulat said...

mmg banyak blog yg berat..kb pun usaha dietkan blog.. teringin nk pakai byk2 widget..tp tahan je la..hehehe

Anis izyan Abd Rahman said...

sokong !! paling mnyampah keluar lagu terkejut tuh , sekali lagu pulak tersekat sekat , adeyyhhh ...

Unknown said...

hahaha sabr je la..
nsb bek xpna jmp blog cm tuh...

Fahmi Jaafar said...

haha nasib bek blog aku xde sume tuhh... simple yg amat. nk tunggu dpt flash header ntah bile la ko nk bukak tempahan kann.. :P

Anonymous said...

fuhyooo.. susahnya nk masuk blog dia.. tamo masuk la.. hihi

nashfahrenheit said...

haha.. terbaik la ayem!

TIPS PENJAGAAN MUKA PALING LOL!
http://nashfahrenheit.blogspot.com/2011/07/lol-sebelum-selepas-tips-menjaga-kulit.html

mas saari said...

mas pun tak suka...cpt je tekan butang pangkah kat atas tu!

Alya EsprĂ©zzo™ said...

betul betul betul, ANNOYING gilaaaaaaaaaaaa..hahahaha yg tulisan tu lagi tak boleh blah, haihh..sila ambil perhatian..ramai bloggers tak suka benda2 yg mcm nie..

syuha zulkifli said...

boleh juling mata baca post dia woot ^^

Syazwan Che Deraman said...

kurang asam gak blog macam tu,,
ape lagi..tekan butang pangkah laa..

hehhe..
joom singgah blog aku.

hehehe.
:)
nice entry bro!

Pink said...

aku pon tensen belog gedik cenggitu. fuuuu gila!

Cik Nursya said...

kalu aku jd ko pong aku rase nk giler kott..

Scha Nazri said...

bengong. sekian.

http://www.syazberry.com/2011/07/2-spontaneous-thursday.html

Cikgu Kasim Gugel said...

babik ! aku no 16.. demm

Unknown said...

setuju sgt2 lah!

CIK AYU ARIFFIN said...

blog aku ayam serabot x

K O R I E said...

hum blog yg mcm tu mmg aku xkan msuk dh buat kli kedua

Dhiya Fariza said...

You're my hero la! Entry terbest!

sweetpearl24 said...

hah!
kadang2 menyampah gak kalau banyak sangat halangan untuk bukak belog, bila dah serabut sangat tu, kdg2 wani tutup teros, biar ah tak komen pon takpa, sapa suruh buh memacam, betul2 serabut!!

Tim Cik KupuKupu Ungu said...

eeeee, memang serabut arhhh ! benci tuihh. hahaha

Fatin Syahira Ramli said...

memang betul bai. aaah stress gila kalau masuk blog yg ada widget melampau. hiasan dekat belog menunjukkan tahap kematangan tuan punya belog yaw :)

zie_ira said...

yeahh,,dulu ira pon ade psang2 byk2 widget,,tapi da lame2,pikir ,kene jage hati readers blog kite kn,,kadang2 bukak blog yg berat2 ni sampai laptop jammed sekejap,,sabo je laa,,

Yuyu Zulaikha said...

heheheh :) sukaa <3

Shaherah said...

hahahah.. annoying kot mcm uh..

Zulfahmi Abidin said...

haha.dalam mase yang same ko bagi pesanan kan kan diorg.bagus2. ^_^ aku pon menyirap kalau part yg ade verification tuh ha.ha. pasal fuu... tuh.aku pnah tgok kat Tublr.bagus lah skrg dah digunakan jugak di malaysia.^_^ ayeem. header ko terbaik weh. skrg dah geti tbrang tinggi2 jgk eak.ROFL

Anonymous said...

ffffuuuuuuu!!!! blog ade lagu mase blogwalking sambil dengar lagu feveret!! >,<

Kucing Serius. said...

KAH KAH KAH terbaik sialll :D

budaksetan said...

ayeem,tuck baik kutuwk blog ittew :(

hana said...

mmg serabut macam tu..
tp saye x sesabar ayeemon la..
besenye saye terus pangkah je..
haha

Anonymous said...

bel pn pena kena ! titiba kluaq kotak yg ayeem kata tadi tu ' oh mak guard!' bel ingatkan virus . yelaa laptop ni kan mak punya . guna sesama adik beradik . manala tau ada yg layan bluuu . hiks (: sebaik bukan virus .

Haikal Blank said...

blog aku berat dengan dumbell, mesin urut, dan pelbagai perabot jati. sayang nak buang semua. mahal tuh. HAHA

syazrinakuya said...

terbaikk lah...tehee, dulu pernah letak lagu tapi da buang dah..

Yanayo said...

seb bek aku xdak blog.. wahaha..

feyza said...

yess betul tuu~

:: cikNuurul :: said...

terbaekkk!!,..prnh jd jgk,blog die bikin wa pusing2 satu dunia mehh!!<.serabottttt,trus klik X,.nasib la kan,spe suh buat org gile meroyan,.

~syue syada~ said...

terbaeklah.baru blogger paham tengok gambar..huhu

aip. blog syue annoying dak agak2 ? rasanya tak.hek hek =..=''

SN said...

pop up tu mmg menyakit ati,haha...sabo jela

The Sharkox said...

minta maagf kerana blog aku buat semua perkara di atas

cik kia said...

dulu kia pasang lagu jugak,tapi bile tgh pasang lagu then tetibe lagu dkt blog berkumandang,terus rase mcm benci dgn diri sendiri.cehwah.

btw,pegh peghhh p/s tu sangatlah baik,boleh buat menantu ;)

cimi said...

feberet. haha.

thslly said...

Hahahaha..akuserabut~~

Atika Aula said...

betul tu~

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

aku mintak maaf yem..semua ciri2 tu ada pada blog aku..hahaha

cikpia said...

aku penah memiliki blog yang annoying sebegitu......... ha ha........

Engku Sofea said...

hahahahaha betul. setuju sangat sangat :D

btw selama ni nak shout, nak comment belog ayeem. tp cam confused nk tkn mana,.. malam ni bru jumpe.

salam kenal :)

hananotgojes said...

mula2 bru buat buat blog dulu. memang aku buat semua di atas. kini, tak lagi. kehkehke

Aiza Syahida said...

terbaiklah! aku macam setuju 100% lak kan.

Cik Caah said...

ca'ah paling hangin kalau ada mak guard tu. adoii,nyusahla,org dok sdap2 bukak page lain ps2 tetiba timbul mak guard tu. adoiiii~

najihahfara said...

semua annoying..
hahah silap aribulan bole pecah lappy kene tumbuk

Fatin Amani said...

banyak betul halangan kat blog dy ek... he5
by the way, puteri BW di tengah malam sambil main game PAC-AYAM... sangat best...!! good job... :)

Liyana Aziz said...

ok fine! akulah salah seorang daripada pemilik blog seperti di atas... tapi itu dulu... sekarang clean and clear...

Syazwan said...

memang mood killer betul.
haha

Unknown said...

blog yang ade music widget tu,memang aku tak tunggu lama.terus tekan butang pangkah.yang ada captcha tu lg la...heish...berbulu btul.dulu aku pun letak flash widget,tp sekarang x.takut lambat load.tu pun tunang aku kate lambat gak nak load.

Abu Bagi said...

aku superlike entry ko ni...

fana.akim said...

fuhh..memang serabut lah jugak..

y i e n said...

hahaha~ seyez tnsion masuk blog yg mcm tuh ... tp kang mayb ad owg lain laks yg tnsion msuk blog aku gaq kowt, huhu~~

Ren said...

Hahaha ayat yg last tu kaver line baek punya!

inspire bunny said...

kalau aku jumpa blog cam ni, dah lama tak jejak lagi.

. said...

tahniah fatin liyana.

Ujang9897 said...

teguran yg tak poyo dan bagus..

gua tak suka org buat entri yang teguran nak poyo gila ibarat terlalu hebat di blog..heee

tu biasa blogger baru dan perempuan...=) dan kt patut paham dorg tak tau semua tu kan..=)


so siapa yg baca jangan kecik ati dan ubah dari kesilapan...

Fairuz Zainal said...

wa awal2 dah tekan butang pangkah der. what the hell lah nak masuk blog hell tu. hahahaa

Shahada Fauzi said...

pehh..siap mntak maap tuh..maaf diterima..;p


kebanyakan belog bebudak pompuan muda mudi yg baru kenal dunia belog kot yg suka buat cmtu..errr..


belog aku super ringan..takde widget merapu..iklan pun ade seketol..eh? masuk bakul angkat sendiri pulak..huahuahua..;p

khryh said...

pergh..kesian gila org camni..

aanie said...

sukanya entri ni...
tp tu la, kadang2 kita x perasan kalau org x tego....maklom la, syok sendiri...hehe...

SweetyMui2 said...

kalau jumpa bog mcm ni memang pangkah terus la.wkaakkaa
btw innalillah ayeemon dah mati meletop ;p

ismimaizura said...

bese newbie2 pnye blog la mcm tu..x pe2 sabo je la..

Faiz Tapit said...

ko lupa pasal template blog yang boleh gerak2 tu. lagi jilaka

Anonymous said...

bende2 cani la yg slow kn viewing page. kdg2 lmbt sgt cncel. agaga

DaYaH JeLitA said...

aku benci verification word...!! terus tak jadi nak komen..huhu

Asyila Zainuddin said...

siyes tak suka yg lagu tu.. nk2 kalo taste kite taste korea, tetibe keluar pulak lagu bollywood ke hape, lagi hangin.. hahaha.. :P

haziqa said...

ahah . setuju . annoying sungguh ~

Nay said...

awakk ..
blog itteww plak camne ?? :P

Unknown said...

mmg banyak yang macam tu...macam x bagi orang singgah je...macam la komen tu cik anon xleh type captcha tu..org buta bukannya baca blog kan...hehe

Irfa said...

hai..selamat berkenalan.
mmg ada yang camtu..tapi yelah selera masing2..kalau blog tu berat sgt mmg sekali tu je sy datang..

izin link n follow .tq

wawahida idris said...

penah jugak jumpa blog camtu. sakit hati tahu.

dah la byk widget. lastly, saya close trus. senang.

ezza haniza said...

kahkahhkahhh

HAFIZAH said...

haha..siriously annoying ngn blog yg ada ciri2 kt atas ni..

xxxxh said...

like this entry :)

lady-D said...

contohi blog fatin liyana..napelah tak bukan contohi blog ladydyla ke..hahaha...pepun mmg pun sume tu wat mls nak lepak lame2 kat blog tuh..

Syafiqa said...

haha tergelak sendiri :D btw mmg annoying la jugak bila satu2 keluar pop out kan, n buat terkejut pasal lagu tu.. :D

anis aneesa said...

yerp,mmg mencabar kesabaran dan keimanan..dh la laptop sy nie slalu meragam..aisyy..=.="

Anonymous said...

ahahha..sadis gila . meletup la ayeemon ye .

dak eina said...

blog dak eina menyakitkan aty ayeem gak ke? :(

Tighah. said...

tau xper ! yg widget tu pling penting . klu die letk kan tepi sebelah kiri entry p0nn sebelah kiri kan jdik susa nk bce ! bile nk tkn button follow ade kli2..grab me here..perghh !

merahitujambu said...

kalau sy pon x sbr..ahahaha...guna laa streamyx..yeeaahh.terbaik dr ladang

merahitujambu said...

sy dh setting baik2 blog sy.harap x menyusahkan si pembaca..ahahaha...

immysf said...

Hahah aku suka entry ni.

Byk betul security blog dia. Kalah blog perdane menteri.

Unknown said...

aku setuju dohh !

ParkAir said...

Simple la best. rumit2 wat ape.

en.azrul said...

dah dapat innity bro.

tahniah.. :)

Ayeem Jemain said...

thanks. tapi rasanya dah 2 bulan aku dapat innity. haha

husna said...

agree 100%..
saya suka blog yg simple..sbb tu blog saya simple je..senang nk load..

nk tanya, betul ke kalo kita tinggalkan link entry kita kat ruang komen ni, google detect blog kita as spam?

Ayeem Jemain said...

yep betul. mmg leh kena detect as spam. bahaya. kena delete blog ni silap2

soutulmujahid.com said...

blog yg ada lagu dah cukup buat aku benci

1 lg, blog xdak chatbox. mcm blog hang. kah3~

ayanuts said...

he..he...btl2..blh mendtgkn amukan

Ayeem Jemain said...

blog aku ada chatbox lah. kat contact tu. haha

Unknown said...

agak mcm dulu pun pnah wat cm 2,..lagu pn ltk...but now bkn autoplay da..harharhar...semua natang joget2 pun nak letak...now da kurgkn skit..eh..ke byk ag?? ngiahaha :P

Unknown said...

baru jumpe blog ayeem.... hihi. 1 st time datang.


seriusly btol! menyusahkan pembaca! nak2 yg comment captca.. adeyh.. mak sabar nak..tang loading, err..blogsaye berat tak.

Teha Nur Fateha said...

ish annoyingnye ejaan mcm tu..
betul3..blog sy pun dah byk buat bnd2 mengarut yg memberatkan.dlu2 suka gak ltk flash widget tu.hahaha!

shidaidris said...

ayeem, boleh ajar x cara nak buang captcha, x tau? please. yang lain aku xder

Aujinz said...

memang annoying.. kalau aku, memang dah kena pangkah siap siap.. yang ade player takde pause button tue selalunya memang kena.. koh koh koh

Nana Hussin said...

ahahaha .. betul la tu .. memang annoying gile ..

Unknown said...

banyak halangan nak sampai blog mcm ni..

dh lah tulisan tu gedik sangat, patu ada music background lg, n bnyak benda lg yang menganggu persekitaran..huhu

pikah yang baik said...

hahaha...erkk lagi satu ..saya tak dapat nak komen blog yg wt komen embedded blow post?knapa hah?sy ke yg problemnya?sebab sllu xdpt komen..sy akan stay as silent reader ja ..sdeyh..

BeloG MTT said...

Agak tension jugak bila ada semua ciri ciri di atas.. =.='

Nizam Ijam said...

sabo ayeem.... innity tu...wit2..haha

YouSOF said...

Kesemua ciri² di atas adalah pelengkap kepada blog yang MANTAP!!

;DD

wannurfazrini said...

konpem semua kat atas aku takde. hehehe =P

Anonymous said...

haha! okay nasib baik blog gee xde ciri2 camtu.. haha!

.drakula. said...

keh keh keh...aje celak....

ZaraZueyin said...

blog sy adalah sgt2 simple
so...meh la dtg blog sy...hehe
(wlpun x best mana....hehe)

Fatimah Ali said...

yg part auto music tu memang boleh buat mengamuk.

Puteri Iqa Izyan said...

blog aku pon oke jep. meh3. hehe

shidaidris said...

terima kasih ayeem

E y r a a Atiqa said...

jalan jalan sat,nak beli ayem sekorr.! hee~

Fyqa said...

dlu mse mula2 blogging aku cnggitu gak.
batak dgn sgala widget bagai.
smua nak tarokk








Kahkah
;)

Yasmine Jay said...

yup, setuju sangat-2 yeem ! annoyingnya x))

my name is Aida. said...

hahahahahahahahaaruuunnn betul !
agas !

nazirulhazwan~ said...

Contohi blog aku,kan kemas,wakaka lu xpayah la nak kipas fatin,booooo.haha

adabetolka said...

lol..ada la akuserabut.blogspot.com
tak dak warna warni..haha...

♥NuR SyAFiQah♥ said...

arghh aku mencik gak ngan captcha..nyusahkan aku je..xnk komen kn baru tau..haha

Ain Zulaikha said...

i pun rimas gak kalau macam tu , tapi i ni jenis yang penyabar... kah kah kah [ ye ler tuuu ]

www.dunialandax.com said...

kalau aku,mungkin boleh terima satu,2,3,part 4 tu, tekan pangkah terus!HAHA

Miss Ff said...

x abih2 dgn fatin liyana.......

Anonymous said...

haha. mmg takboleh sabar kalau tengok blog camni =.=

Fahmi P said...

newbie mcm kimie gak dak nie kot tp kimie xdelah terus mcm tue

Isteri Encek Bard said...

huhuhuhuhu tak sampai hati kekadang nak tutup, tapi terpaksa sebab terlampau berat...... sedih gak

aku komen ye said...

Lagi terbaik jngn letak pe2 terus! Wakaka! Bagi aku, punca utama loading blog jadik berat, 3rd party ads, cth mcm blog ko Ayem..lagi2 statik ads yg ko pasang ni, memang annoying terus. 2nd, image jpeg or png yg terlalu banyak, memang memberatkan..coz size jpeg lagi besar dari swf. Then, widget javascript..compare ngan widget html, widget pakai javascript lagi berat..last, flash header, flash banner..lagi buat blog ko lmbat..bagi aku, tak adil ko kutuk terang2 blog
somebody mcm ni..dia pun ader perasaan.klu nak ikutkan, bnyk benda yg boleh buat org annoying pd blog kita, even penulisan kita pun boleh buat orang benci..so, hati2 dengan penulisan, jngan lucah2 n jngn kutuk2 orang, tu yg paling penting..peace

Ayeem Jemain said...

akukomenye apa yg ko ckp ni semua betul. aku tahu ko ni agak otai dlm blogging. tapi nape ko perlu takot sampai jadi mak enon? static ads? ada lah muslihatnya. hehe. psl bitmap lg berat dr vector pun aku tau. psl javascript pon aku tau. ramai org pikir sorok2 shoutbox tu konon lg ringan, padahal lg berat. mane yg ada call .js pun lg berat. flash header lg ringan dr size, tp berat sikit dr segi memory. buat lagging. tp header aku tak bape banyak motion. kalau stok love, note music, snow yg looping tu mmg boleh buat lag. psl penulisan tu pon aku lagi lah tau. tu sbb aku tanak lucah dah. ada org lain kata, aku nasihat baik2 dlm entry atas ni, kau kata aku kutok plak? yg penting, bak sini link blog ko mak enon. apahal kecut sgt?

Ayeem Jemain said...

lagi satu, kalau blog2 annoying ni mmg aku masuk sekali je. tanak masok byk kali dah. so, kalau ko rasa blog aku annoying, ko takyah lah dtg lagi. apa lah masalah ko ni mat? waduh. and, kalau ko rasa header n entry flash aku tu habiskan bandwidth broadband aku, mmg elok lah ko takyah dtg sini lagi. flash je lah kekuatan blog aku. takkan disbbkan mak enon cam ko ni aku nak buang semua flash? hah hah hah lawak.

aku komen ye said...

" Font taik plus kaler taik" ko kata tak kutuk? Haha lawak betul.. :) lagi satu ko jngn la cepat melenting ye, aku just nk bgthu ilmu yg aku ada, relate ngan blog ko supaya orang senang nampak, jngn emo ye kwn, sori if terasa, itu pentingnya kita jaga penulisan, jgn bagi orang terasa.. :) last, aku tak kecut, utk pengetahuan, aku dah tak aktif berblogging mcm dulu..aku just aktif d forum2,ex wangcyber.com..carila aku kat sana..email aku xleh dedah kt sini, nanti orng spam. Peace :)

Ayeem Jemain said...

akukomenye kah3. dah agak. tang situ aku berani kasar sikit sbb aku tau part tu plg ramai yg tak buat. lgpun kalau tgk betul2, aku tak kutuk blogger tu. aku kutuk warna tu and font tu. anyway thanks tegur. tegur elok. tp teguran tu aku lg boleh terima kalau dtgnya dr seseorang yg bukan mak enon. peace

mushroom said...

haha nasib baik aku x terasa

Wanybunny said...

stuju en.ayam!

IamAin said...

http://ayienmustaza3487.blogspot.com/2011/07/saya-blogger-bertuah-itu.html

thnks ye ayeem

Namee Roslan said...

ayaammm!! namee baru terbaca entry ni!! ahaa, ayam punya lagi best dr namee punya!!! :D

saidah salim said...

paling ta suke yang lagu tu. buat org terkejut je. and tersekat2 mcm radio rosak.errr.

Nor'amirah Nabihah said...

berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul..ok, takde kaitan.

[sutera kasih] said...

owhh..camtu ke ayeem..ok2..nnti kemaskini blog semula hehe

Sufy said...

erkk..blog sy agak2 berat x?huhu

cik ungu said...

kalau aku reti hantar virus,

pasti aku hantar kat tuan blog mcmtu.

anyss said...

terbaik! :)

Unknown said...

blog aku? ade seketul je iklan. dan aku tak suke iklan yang terbang2 kat sidebar fullstop

dalimicollections said...

yup btul2...time kuar ayt2 tuh pling x boleh blah....baru nk lyan kuar lak welcome lah ape lah bgai...such anoyingg

MANZARINA said...

asalnya aku baca muka aku sirius.... skali bila aku scroll ke bawah tgk gambar ayeem nak malatop... hampir pecah gak la usus aku gelak... hahahaha.. adoi aii...

aRaN said...

wei ayam.. hang kutuk aku ka? goreng mau?

nsk said...

scroll punya scroll, entry ni menarik perhatian. muzik tu paling remeh sebab kantoi dengan bos curi tulang. damn.

yahaya said...

flash widget tu memang berat..untuk komputer yang memori rendah....mcm saya punya..perkara kat atas tu memang menganggu..blogwalking