Monday, June 20, 2011

Zaman Myspace

Myspace, laman sosial yang pernah jadi trend suatu masa dulu selepas trend Friendster, sebelum trend Facebook. Sebenarnya aku agak rindu zaman Myspace. Tapi memandangkan Myspace sekarang ni pun dah macam Facebook, plus Friend Online pulak equals to 0, ahh tak payah lah kan nak balik sana.

Lagipun aku dah tak mahu dah tengok ayat "tHaNks aDd iTteW. CuMmeNt MuH pIxChA oKaYh! I wiLl cuMmeNt yOuRs BaCk". Macam jilake dulu main collect-collect komen gambar. Sama lah macam arena blogging ni, kumpul-kumpul follower. Huhu. Kiranya siapa lagi banyak komen gambar, dia lagi HOT lah. Lagi ramai friends lagi HOT lah. Sampai ada yang berpuluh ribu friends! Myspace mana ada limit kan? Tak macam Facebook kena buka lebih satu akaun, sebab limit 1 akaun 5000 friends je.

Time tu jugak lah zaman kelab-kelab photography baru naik. Yang paling glemer time tu SAHAJA. Dah semua photographer termasuk modelnya sekali letak [SAHAJA] kat belakang nama. Banyak lagi kelab, macam-macam. Kiranya kalau ada nama kelab kat belakang nama tu kira HOT lah. Haha. Belakang nama aku time tu, JEMAIN je. Nama bapak aku. Lagi HOT. Ngahaha.

Time zaman Myspace ni lah aku jumpa banyak orang, antaranya aku borak dengan adik Shah Jaszle, Jasmin Jaszle. Agak rapat jugak lah, siap komen-komen gambar. Time tu Shah Jaszle tak naik lagi, baru jadi model. Lagi, aku kenal adik Eira Syazira, Syafnida nama dia. Tapi memang HOT siot adik dia. Budak Damansara katanya. Tu sebab dia tak pernah layan aku. Haha.

Macam-macam lah kenangan manis kat Myspace dulu yang buatkan aku hargai Myspace lebih daripada Facebook. :'( Tapi sekarang aku lebih suka main Your World of Text. Tergelak-gelak aku semalam! Siap ada yang luahkan perasaan kat aku. Siapa tu? Baik ngaku! Tapi yang suka delete orang punya tu, memang FFFFUUUUU!


Gambar Kenangan Myspace :

Tugu KPTM di pantai Port Dickson. K stands for Kawaiii! Ngahaha

Time ni Bella tengah lambai kat aku, sebab dia kata dia suka tengok laki pakai Polo + short. Kah3!

Time zaman pokai, zaman diet,  zaman kurus

Beratus komen woi. Haha. Lala Dawson pun ada
komen gambar ni. Tapi ini serius shit hodoh. Haha



Comments
52 Comments

52 Kokokan Suci:

Isteri Encek Bard said...

adeh tak pernah buat myspace.. huhuhu

Dayana Z said...

haha, dayana da delete da pun acc myspace ngn friendster :P , da xde friends online, pastu yg ada org pelik2 je , tknk le :P . tp dayana xpna pulak collect photo comment :p haha.

Eyla.Razali. :] said...

haha aku jumpa boyf aku kat ms! :)
err aku kalau bukak ms sekarang, memang tatau apa apa dah . ahaa!

Anis said...

omaiii kacak lah ayeem ble kurus. nak sain pelish :))

laskar pelangi said...

zaman kegemilangan kan? HAHA. boleh tunjuk gmbar ni semua kat cucu cicik nanti =D

Sufy said...

rasanya da delete acc myspace tu

y i e n said...

hahaha~ taley blah ngn picca last ... gelimat sungguh tgk :P

arora said...

lg satu, mase maen myspace, sume akan design mayspace dy lawa2...maen fb sume layout pn sme je... '=.=

arora said...

lg satu, mase maen myspace, sume akan design mayspace dy lawa2...maen fb sume layout pn sme je... '=.=

Faiz Tapit said...

jilaka! kaki camwhore rupenye ko ni.

Unknown said...

sya pun mls da nk gna acc myspce apa lg friendster

nurdani said...

tak pernah join MS. akaun FS ada la tapi dah lupa password sebab terlalu lama tak buka sejak ada akaun FB. katanya FS untuk budak2 sekolah and MS untuk manusia yang SUKEW TULIS COMEY2 GITEW...EUWWWWW

Syafiq_Elf said...

Rindu zaman Myspace :(

Nisa Kay said...

syafnida tu budak kampus aku. ehehehe penah gak la bertegur dgn dia. tp tu la kan, kerabat retis, mana nak layan sgt kite2 neh :P

Unknown said...

weh gambo last tu yg tak tahan hahahahaha :)

Cik Nursya said...

zaman muda2 dulu... pasword pon dh lupe/..

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

sy tak aktif sgt myspace dlu, sbb masih BUDAK kot masa tu.. haha. ayeem nii, nama JEMAIN tu mmg lagi hot. tapi kenangan tetap kenangan kn?

myzaali said...

add la myspce kite! hehe

dLa Suri said...

mak aih da lame gile tk bkak ms, password pun da lupe da. haha

Unknown said...

ms ok lg..dr zmn fs..hehehe

Anonymous said...

siapa yang meluahkan? heee..

oops, nak ayeem cam lebih cam..

SIAPA YANG MELUAHKAN..? HEEE..


JGN DELETE!

MiS! BLur-Blurrr.Com said...

taring tue hensem..kah3

Ain said...

lama gila tak bukak myspace. friendster lagi lah. password pun dah lupa.

*gamba last tu comel lah. serius. haha

mushroom said...

masa ko kurus ko hensem duh.. skg aku tatahu nk kata pe :P

zaman ms lah aku paling suka.. masa tu aku byk blja macam mana nk buat html code.. ya, mmg rindu.. huhu!

nazirulhazwan~ said...

"tHaNks aDd iTteW. CuMmeNt MuH pIxChA oKaYh! I wiLl cuMmeNt yOuRs BaCk"

ayat fucker gadis2 bajet how.hahahaha

aku myspace add aweks2 seksi pakai bra je dow.hahaha

Azwa Mohamad said...

aku taw sebab apa ko rindu zaman Myspace, sebab masa tu ko kurus kan? kan? bhahahahah

Raden said...

kim slm kat yg buat huruf "T" itu

ENCIK TIKUS said...

no offense.. tapi muka kau macam beruk doe.. kahkah

The Sharkox said...

aku dulu ada buat fake akaun MS.. saja naj tengok bohsia2 camwhore dan tulis CuMmENt mY pIx OkEyH

Unknown said...

weyh , mke ko cute dohh mse kurus , haha xD

Salwa said...

skarang ak gune myspace tuk update lagu2 baru je.

C i k P i p i T e m b a m said...

xtahan weh gmbar last tu ! WKAKKAKAKAKAKAKAAKA

Unknown said...

rasa mcm kerinduan pulak myspace.
tp dah delete.
haha -.-

Affan said...

hai. cummen my pixc buleh? kat fb. hahaa

wannurfazrini said...

yg paling aku igt dan xleh blahh.


hyEw thXxx feR adD me. do CuMment ma piX, i hiT u bacK!


fuuuuuuuuuuuuuuuuu!

Mr Rileks said...

tak pernah nak berjinak sgt dgn myspace nie kot.. hehe...

p/s: sy dah curi & tampal code bro kat http://rilekslah.com ... exhange ek bro!

hamzah ian said...

aku takde myspace.. sumpah takde.. aku takde sebab laptop takde.. aku ade laptop apabila zaman fb naik..

kira aku ni lambat jugak lah

Aunty P :) said...

a'ah mespes dulu hot giler an, part comment gambar la paling best rasenye

MIRA UTTIKA said...

aku ada myspace dulu. tapi aku bukan dari golongan yang hot hot setupppp punye. muka dulu sememeh, manee lah boleh org comment bagai bagai sampai 1000++ en en. tp dulu rasa diri agak cool sbb pena ade satu group. aku ingat lagi weh. haha.

fat said...

aku xda prasaan pn maen myspace. dulu prefer frenster dr myspace...


Bantal pelok aku cemburu kat...

as said...

best kan yang world of text tu.
kekeke.
tapi operkos lah aku punya x rmi conteng.

oke dah.

Echin Nadiossa said...

hahha xpenah jumpa ayeem kat mspace ;p.lagi satu shaz jasle tu dulu SJ SAHAJA.gile xhot.HAHA

Ze_Mhis said...

tak pernah ade myspace. buat akaun fb pun sebab susah sgt nak kontek klient. kalu senang, musti tiada fb jugak. oh, sangat konservetif aku ini rupanya... hahahhaaa

p/s: benci gile bahasa ew tuuu

AiraEzaira said...

'Lagipun aku dah tak mahu dah tengok ayat "tHaNks aDd iTteW. CuMmeNt MuH pIxChA oKaYh! I wiLl cuMmeNt yOuRs BaCk"'

okay..saya cuma nak gelak je..ahaha..:D

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

myspace dah lama berkubur..hahaha


skang dah jadi tukun...

Ain Zulaikha said...

myspace dah buang dah.. haha rasa macam budak ewwww je ada myspace ni.. gambar semua bukan letak muka sendiri , tapi letak muka artis hahhaha..

yang nak buat kptm tu try nak baca, bila tgk caption baru la tahu itu adalah kptm hahahha

Unknown said...

mak oi
lain benor muke ko dulu n skg
hahaha
membesa
haha

myspace cangampeng igt ballik pk ada komuniti baru nk up gittew..hahah

cik kia said...

ayeem,aku nyaris nak terjebak dgn geng SAHAJA.kalau tak,memang aku rase double Loser ah bile fikir semule skrg.

kahkahkah dulu aku siap inbox zoey gerak geri gasing.kemain rancak kitorang berbual.hahaha
tapi paling pantang bile mat rempit gune name tulisan besaw kecik.

plus gune w-language.aku rase nak kasi tangan je.hahahaha

p/s: 2nd time aku comment blog kau selepas mintak untuk diajar tutorial kehkeh

MISS MURNI said...

Adoii..rindu gile kat myspace yg dulu..

Ren said...

Fuyooo tak sangka dulu ko kurus hehehe

Fairuz Zainal said...

siyes wa tak pernah ade myspace. hahaha

Alin said...

myspace, apakah? hehe xD