Tuesday, June 28, 2011

Trip di Kelantan

Aku rindu Kelantan, bukan sebab aku orang Kelantan. Ramai sangat soalan tanya "ayeem ore kelate ko?". Aku rindu sebab aku dulu selalu jugak ke Kelantan, sebab abang aku study kat KKTM Pasir Mas dulu. Sabtu pagi bertolak dari Klang, Isnin pagi bertolak dari Kelantan. Tak lama pun, 2 hari 2 malam je.

Sabtu petang:
Makan nasi kukus dekat area Muzium ke apa entah yang bangunan kaler coklat tu. Memang terbaik woi! Aku makan 1 setengah bungkus! Hehehe. Paduan kari dia, sambal belacan, ayam goreng berempah apa semua memang yummeh!

Sabtu malam:
Yang lain penat, aku dengan abang aku jalan-jalan ke Pasir Mas, nak tahu apa perubahan. Singgah makan Edlee  Fried Chicken Kota Bharu. Best jugak, ayam seketul RM2 je. Kaunter pun dah macam KFC jugak. Memang kreatif! Hehe.

Ahad pagi:
Shopping-shopping sikit (aku sikit lah, mak aku shopping banyak. haha) kat Rantau Panjang. Standard lah toto brand Narita memang wajib mak aku beli! Aku tak beli apa pun, sweater seketul je.

Ahad tengahari:
Balik dari Rantau Panjang je, singgah makan mee celup kat Pasir Mas. Abang aku suka makan situ dulu time study. Serious old school gila warung dia. Tapi MasyaAllah sedap gila mee celup dia woi! Campur kicap sikit, serbuk cili sikit, walah! Aku nak suggest korang pun tak tahu apa nama warung dia. Huhu. 

Ahad petang:
Aku dengan abang lepak-lepak kat Pantai Cahaya Bulan, makan-makan bebola, hotdog, semua yang berlidi tu. Agak heaven jugak lah. Tapi pantai tu takde orang mandi pun. Orang dating ada lah. Hehehe.


Ahad malam:
Disebabkan keletihan, tak pergi jauh pun. Pergi Kota Bharu Trade Center je. Tak sampai 50 tapak pun dari hotel Azam tempat aku menginap. Usha apa ada. Aku cuma beli patung Angry Bird yang berbutir kat dalamnya tu. Ingat nak beli semua lengkap satu set, tapi 3 ni je yang ada. Babi hijau pun ada, tapi tak nak lah beli. 3 ketul ni RM60 je, seketul RM20.

Lepas beli patung tu, jalan-jalan, singgah kat booth jam. Ternampak lah salah satu jam idaman aku, Bell & Ross Aviation BR 01-92. Nak beli ori memang aku tak mampu, berbelas berpuluh ribu Ringgit kot! Replika RM70 ni pun jadi lah. Tag Heuer aku pun replika je. Huhu. Tapi kan, tapi kan, mek yang jual tu serious comei. Kepada sesiapa yang agak-agak mengenali beliau, penjaga satu-satunya booth watch di Kota Bharu Trade Center, sila bagi Facebook beliau kepada saya. Terima kasih.


Nampak trip ni macam takde motif kan, tapi saje je nak melepaskan rindu. Hehe. Agak penat lah, tapi seronok. Walaupun banyak kali keliru dengan jalan Kota Bharu yang dah baru. Jadi sehala semuanya.



Comments
50 Comments

50 Kokokan Suci:

Unknown said...

ko tak g wakaf che yeh ke? best gak situ kan :)

ParkAir said...

Ha`ah aku kalo balik wajib pekena mee celup dengan sup belut!

KuNanGKuNanG said...

kota bharu mmg cam kg ke dua sy...3 bulan skali mesti balik sana..mmg best sangat2 lagi2 bab makan.huhu..

siti nor ain said...

hahaha...glenya..nk srh g ejas ke awek tuh??

dak eina said...

nnt dak eina g tny fb awek tu. hik3

Ayeem Jemain said...

haha thanks eina! bukan main2 tau! seriyes! haha

The Sharkox said...

aku dulu ada jam tu, yang ori, tapi dah jual..hahaha..tolonglah jgn percaya

y i e n said...

comeinyer angry bird merah 2 :)

wawahida idris said...

dah jumpa yg berkenan di hati ke?

laskar pelangi said...

alahai. mai kelate. awat tak bagitau. lau tak leh jalan sesama. haha

b0an said...

EFC tue mmng besh..ramai jew org beli....makan mee celup kat sebelah caltex tue kew??haha

Ayeem Jemain said...

sebelah caltex? tak lah. dekat2 dgn kktm jugak. otw ke rantau pnjang. bukan kat pekan pasir mas tu

lady-D said...

babi hijau???haha..sengal..
kiut lak patung angry bird tuh..
aku sndiri pun dh lame giler x jln2 kat kb weh walaupun...

Anis said...

alahai comelnye bli patung angry birds. haha

Aimie Lieyana said...

kota bharu mmg best..
sila dtg lg hehee,,

Unknown said...

sabtu sampai isnin??
eh!!kita satu trip laa,,,
haaha,,kebetulan molep..

hamzah ian said...

cun jam tu wei.. bak aku la..

Mashe said...

comelnya angry bird tuh!!

Amalia Zurahim said...

hahahha...best kan...bestkan...ko patut gi mkn nasik kukus haikal kt pengkalan chepa......smbl blacan best gler...RM5 sepinggan...ayam grg rempah potong 4 jerr ngkau!!heaven!!!!

Unknown said...

kalau aku,makan sup gearbox dia,memang meletop sedap nak mampus.aku suka gila.dah la murah,byk pulak tuh

meowwmania said...

wehh Edlee Fried Chicken tu kan member kite punya abg punya lah..brapa byk punya daa..

tapi betul woo tak tipu punye :D

Aujinz said...

Kelantan memang best kalau nak makan makan..

perghhh..

chiah_ismile said...

mee celup je ko mkn?xmkn nasi air ke...aduuhhh..favret each time blek rntau pjg..!

Ayeem Jemain said...

abang aku lupa, sebenarnya nasi air yg spesel kat warung tu. dia ckp nasi air kat situ sedap gila. argh!

PenjuruKosong said...

hahaha
kb mmg byk berubah
2-3 bulan x blk pun dh byk berubah..

No name said...

Ayeem Ayam makan ayam lar.....

Unknown said...

next post cer buad entry gne 100% bhasa klantan =='

yaya_flanella said...

serius comei entry ni.hikhik

Faiz Tapit said...

woi, nak burung hitam sekor

dak eina said...

esok eina pegi KBTC.. eina g tny ok tuk ayeem! haha.

Ayeem Jemain said...

haha macehhh. tak dpt fesbuk, dpt tgkp gambar pun jd la. nk tunjuk kat lain. hehehe

Alia Rahmat said...

nak angry bird tuh !

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

eh eh eh, ayeem di kelantan laa....

budak kecik said...

wow! adik ak pn stadi kt KKTM pasir mas kot. bru msk sem 2.

oh, comel eyh kakak yg jg booth watch tu? ak tgk biasa je. ok fine. pandangan msing2 kan.

tp ak sndiri pn msih bengong ngn jln kota bharu sbb baru ditukar jd sehala. ak plk jnis jrg blk klate. tu la padahnya. negeri sndiri pn bley jd konpius lg. haila.

Ayeem Jemain said...

comei laaa. ni pekerja baru kot. hehe

C i k P i p i T e m b a m said...

nak burungg tuuu . burung lain xnak . hhahahahaha

qila said...

usha awek ke? jam? hahahaa

Tea Dno said...

ayam nak kawan dgn burung marah ea? xD

Syahir Ramli said...

wakaf che yeh plg best..hehehe byk brg murah...fixie pon ade jual kt ctu...rse nk je rembat satu mse g aritu...haha

Unknown said...

pantai cahaya bulan = pantai cinta bersemi.. sbb tu laa ramai org datim..

mushroom said...

aku g klate x bes pon

wannurfazrini said...

pehh kampung gua ni. time kasih up entri psl kampung aku. klantan the best ever. haha xD

nadiem sharmz said...

ayeem kalo mari klate plak meh nk bwk g jln2 kat pantai yang paling best kat bachok...g PCB xsedak...hehehe

Aya Ariel said...

len kali kalo nak datang Kelantan..meh koling mak yeh..
aku bawak ko g beli tempat yg lebey murah giler dr rantau panjang..pastikan mak ko pon ikot sekali..bawak duet seguni yeh..

Isteri Encek Bard said...

LOM PERNAH SAMPAI KELANTAN LAGIK

kinn said...

kelantan best. rantau panjang, wakaf che yeh. oh heaven! :)

KUKUMALU said...

ko makan mee celup kat p.mas katne erk? aku tak pernah jumpa yang best ag stakat ni..kalo kat R.Panjang mmg best:)

Ayeem Jemain said...

@kukumalu alamak. haha. otw ke rantau panjang jugak. kalau dari pekan pasir mas nak ke rantau panjang, warung tu sebelah kanan, sebelum KKTM pasir mas. tak tahu lah pulak nama gerai tu. tapi agak kat tepi jalan lah. masuk lorong sikit je.

eila said...

bangganyer ayeem gi kg kito pasir mas hehe...

Meen Ramsa said...

ayeem... next time kalo dtg kelantan, dtg ar machang...:))